19 Şubat 2013 Salı

ŞİPŞAK PİZZA

Hafta içi evde kahvaltı edemiyoruz. Ben bir süredir sabah kahvaltımı bir bardak sütle geçiştiriyorum. Hem biraz zayıflarım umudu içersindeyim, hemde bir süredir devam eden mide kaynamalarıma çözüm oldu. Sevgili de işyerinde kahvaltı alternatifine sahip olunca sabah 15-20 dakika erken kalkmak yerine işyerinde kahvaltıyı tercih ediyor. Amaaaa hafta sonu oldumu işin rengi değişiyor. Kahvaltı demek zeytin, peynir, reçel demek değil bizim evde. Çocukluğumda da öyle idi. Babam illaki çorba isterdi. Evde köy ekmeği varsa mutlaka tarhana çorbası yapardı annem. Benim görevim ekmekleri küçük küçük parçalamaktı. Evdeki nüfus 7 olduğundan o zamanlar bir hayli büyük bir işti benim için ekmek parçalama işi. Sıcacık tarhana döküldümü ekmeklerin üstüne mis gibi kokardı. Babam sütle severdi çorbasına ilave ederdi, ben peynirle severdim. Köy ekmeği varsa eğer hala tarhana yapılır bizde. Konuyu yine çok uzattım. Pazar sabahı kalktım. Ne yapsam diye düşünürken gözüme bayat ekmekler çarptı. Hem onlar ziyan olmasın hemde değişiklik olsun diye ekmek pizzası yaptım. Bir tepsiden 3 dilim kaldı sadece. Peyniri ağzına sürmeyen Ecoş hanım bile 1 dilim yedi.  
 
Malzemeler:
Dilimlenmiş ekmek
Yumurta
Yoğurt
Peynir (Kaşar yada beyaz evde ne varsa)
Üzeri içinde ne isterseniz onu koyun. Zeytin, sucuk, salam, domates, mısır ne varsa, ne isterseniz.
Kekik (Çok güzel bir lezzet veriyor mutlaka tavsiye ederim.)
 
Hazırlanışı:
Yumurta, yoğurt ve rendelenmiş peyniri bir kapta karıştırın. Elle çırpın ki ayran kıvamında olmasın malzemeler. Miktarını da ekmeğinizin çokluğuna göre hesaplayın. Üzerine dizeceğiniz malzemeleride hazırlayın.
Yoğurtlu karışımı ekmek dilimlerinin üzerine sürün. Sonrada diğer malzemeleri ekmeklerinize paylaştırın. En üstüne de kekik serpip fırına verin.
Sucuklar pişene kadar 15-20 dakika pişirin. Çay ve masa hazır olsun ki fırından çıkar çıkmaz hemen oturun yemeğe.
Zeytin, peynir, reçel falan getirmeyin hiç masaya. Çünkü yenmiyor. Biz sadece şu ortada gördüğünüz salçayı lüplettik. İştahımız yok ya pek açılsın diye. Koyu renkli olan Urfadan geldi. Urfalı komşumuz reçel diyor bu acı salçaya. Ama hakikaten öyle zehir gibi değil, böyle bir tatlı tatlı yakıyor insanın ağzını. Nasıl oluyor o demeyin oluyor işte. Pizzayı mutlaka deneyin. Çok nefis oluyor. Afiyet bal şeker olsun, selülit, yağ kilo olmasın.

Hiç yorum yok: