15 Şubat 2013 Cuma

SEVGİLİLER GÜNÜ

Sevgililer günü hep bir muammadır. Kime sorsan sevmez, gereksiz bulur. Para tuzağıdır, gösteriş merakının dışa yansımasıdır, bir gün değil hergün sevmelidir insan, tüketim toplumunun bir dayatmasıdır. Eminimki sokakta gördüğüm, kucağında kocaman gül buketini taşırken etrafındakilere kendini beğenmiş bakışlar fırlatıp gülümseyen kızda aynı şeyi düşünüyordur, akşam eve eli boş gelen kocasını bir kaşık suda boğmak isteyen kadında. İster bir çiçek olsun, ister değerli bir yüzük sevginin somut hali kimi mutlu etmezki. O yüzden ben severim özel günleri kutlamayı. Hatırlanıp dile getirilmesi de güzel, bir hediyeye dönüştürülüp eline verilmesi de. En umursamazından bir kocayla evliyim ama napalım onuda öyle aldık, kabul ettik. Neyse efendim akşam apartmanın kapısından girdim. Bir baktım sağlı sollu iki tarafa dizilmiş kalp şeklinde minik mumlar. Her basamakta da var tabi mumlardan. Basamaklardan çıkmaya başladım baktım bir çikolata, biraz ilerde bir şeker, biraz ilerde bir pasta bizim kapıya doğru gidiyor mumlar. Ben bir sevin, bir şaşır. Dedim sabrın sonu selamet sonunda koca da doğru yolu buldu. Bulmamış malesef. Bizim kapıya geldim baktım üst kata doğru devam ediyor mumlar, çikolatalar, pastalar:( Hafifte bir müzik geliyor derinden. Birde kikirdeşmeler. Merakıma yenik düştüm şanslı kızla, romantik oğlanı göreyim dedim uzattım kafamı kenardan bizim üst kattaki teenage ve sevgilisi kapıda cilveleşiyor. Aferin oğlum dedim adamın dibisin. Kızada dedim bak bulunmaz böyleleri kolay kolay kıymetini bil, iki katlık mesafede de olsa beni bile mutlu ettiniz. Gülüştüler biraz bende kaçtım tabi. Sevmek te güzel sevilmekte. Bulanlar aman kaçırmasın, sımsıkı tutsunlar ellerini.

Sevgili geç ve tok geldi akşam. Ben de bir tatlı tabağı hazırladım onun için. Çilek firkrini ayşenurdan gördüm. Pastayıda bir gece evvel yapmıştım. Sevgililer gününe karşı da olsa çok beğendiğini o kocaman gülümsemesinden anladım ben. Hiç numara yapmasın şimdi bana:)

2 yorum:

Fatma Basaran dedi ki...

Bende pek takmam.eşim doğum günüm evlilik yıldönümü, anneler günü.bunları gözetir ama sevgililer günü pek hoşuna gitmez, sağlık olsun.selamlar.

hayal-et dedi ki...

Siz şanslı kadınlardansınız. Hiçbirini önemsemeyenler de var:)