13 Eylül 2012 Perşembe

MİNİKLERE ENERJİ DEPOSU KEK TARİFİ

Başlık herşeyi anlatıyor. Ben yumuşak dokulu kekleri çok severim. Kızım da öyle. Böyle bir arayış içindeyken bu tarifi buldum. Çok beğendim. Daha da önemlisi kuzucuk da çok beğendi. Yalnız tarifi ben biraz değiştirip Ecoş hanıma uygun hale getirdim. Tarifi aşağıda ekledim, ama siz yine de orjinaline bakın. Bazı tüyolar veriyor blog sahibesi.

Malzemeler;
4 iri yumurta
1/2 su bardağı un+1/2 su bardağı bal
1 su bardağından 2 parmak az zeytin yağ
1/2 çay kaşığı tuz
2 su bardağı un
1/2 su bardağı çekilmiş ceviz/badem/fıstık/fındık...vs
1/2 su bardağı kestane unu (yoksa normal un koyabilirsiniz.)
1+1/3 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı;
1. Yumurtaların akları ve sarılarını ayırın. Akları bir kapta kar haline gelene kadar çırpın.
2. Ayrı bir kapta yumurta sarıları ve şekeri çırpın. Daha sonra balı ve tuzu ilave edip çırpmaya devam edin.
3. 1 bardak sütü bir cezveye koyun üzerine 2 yemek kaşığı sirke dökün ve biraz ısıtın. Süt kesilecektir. Bu blogda verilen püf noktalarından biriydi bu arada. Kesilen bu süt ile 1/3 su bardağı normal sütü ve zeytinyağını yumurta şeker karışımına ilave edip çırpmaya devam edin.
4. Un, çekilmiş kuruyemişler, kestane unu ve kabartma tozunu bir kapta iyice karıştırın. Kestane ununu ben İPEK HANIMIN ÇİFTLİĞİ' nden tedarik etmiştim. Ecoşun keklerine kurabiyelerine ilave ediyorum. İpek hanımın çiftliğini bilmeyen yoktur zaten. Ben de şurada bahsetmiştim.
5. Yumurta akları hariç tüm malzemeleri birleştirip iyice çırpın.
6. Olduğuna kanaat getirdikten sonra kar haline getirdiğiniz yumurta aklarını da ekleyip bir kaşık yardımıyla hafifçe karıştırın.
7. Kek kağıtlarına paylaştırın.
8. 170 derece ısıttığınız fırına atıp 20-25 dakika pişirin.
İşte bu kadar, afiyet olsun.



Hiç yorum yok: