23 Ocak 2013 Çarşamba

ESKİ YILIN SON İSTANBUL TURU

Ben İstanbulu çok severim. Sevgilimde. Her fırsat bulduğumuzda oradayız. 2012'nin sondan birinci günüde oradaydık. Çok gezdik. İlk önce Bakırköye gittik. Benim çocukluğum Bakırköyde geçti. Memleket orası yani. Yeni yıl münasebetiyle ışıl ışıldı her yer. Zaten niyetimizde o parıltıyı görmekti asıl. Görümcemde bizimleydi. Hem de onu gezdirelim istedik.
Taksime geçtik sonra. Yol üzerindeki kiliselerden birine girdik. Resmen tiyatro sahnesi gibi dekore edilmişti. Hz. İsanın doğumunu simgeleyen figürler, süslenmiş çam ağaçları, mumlar, melekler. Çiçek pasajı, terkos pasajı, atlas pasajı, balık pazarı, Fransız sokağı, butikler, eskiciler, sahaflar, güzel mi güzel fincanlar, takılar ve en nihayet Galata kulesi. Hooop aşağı doğru sallandık oradan ver elini Galata Köprüsü, Eminönü, Mısır çarşısı, Hayyam çarşısı ve tekrar Eminönü.
Tatlı sucuk ve cezeryeye bayılırım. Malesef:(
Nar, greyfurt, ananas ve kivide severim. Ne güzel:)
Galata Kulesi. Sokak arasında insanın karşısına çıkar ya. Süper.

Taksimde bir kilise. Tiyatro sahnesi değil mi sanki?
Daha önceden aysesworld de görüp merak ettiğim Özkilis lokantasına gitmek istiyordum. Acıkmıştıkta hazır. Hadi yürüyelim dedik. 45 dakika yürümüşüzdür. Çok uzakmış. Ama değdi. Sarımsaklı lahmacunu nefisti. İçli köfteside. Çokta uygun fiyatlar. İlk gidişimizdi ama son olmayacak sanırım.
Sonra eşimin teyzesine gittik. Minik bir torunu oldu hem o yakışıklıyı gördük, hemde dinlendik o kadar yürümeden sonra. İstanbulda akraba eş dost çok. Eşimde bende İstanbulluyuz. Tüm akrabalar orada. Hergün birinde kalalım desek 3-4 ay geçer rahatlıkla. Biz kalabalık bir aileyiz.
Ertesi gün kalktık, kuzenler, yeğenler kalabalık bir kahvaltı yaptık. Çıktık evden Eyüp'e indik(Ramide kalmıştık). Dua ettik, foto çektik. Eşimde Eyüplü. Burada eski bir evleri var. Arada orada kalıyoruz gelince.
Sarımsaklı lahmacun.
Eyüp Sultan
Bindik otobüse Şişliye gittik. O kadar çok methettiler ki Nişantaşını görmeden olmaz dedik. İyi ki gitmişiz, içimiz açıldı. Tekrar ver elini Taksim. Bir gün önceden gözümüze kestirdiklerimizi aldık, Eminönüne indik. Oradanda sucukları, pestilleri, cezeryeleri, kuruyemişleri attık çantaya bolca. Mısır Çarşısındanda kocanın kuşlarına birşeyler alıp otogarın yolunu tuttuk. 2 saat sonunda sıcak yuvamızda, minikimizin kollarındaydık. Bizden mutlusu yoktu sanırım o dakikalarda.
 Avrupa Yakasııı. Ne güzel diziydi yaa. Keşke bitmeseydi.
 Vitrinin güzelliği beni benden aldı.