17 Ocak 2013 Perşembe

ECOŞ HANIM BÜYÜYOR

ECE YAZISI, KENDİME HATIRALIK OLANLARDAN. AMA ÇOK TATLI, OKUYUN DERİM:)
*Ne zamandır bahsetmiyorum Ece kuzumdan. Oysaki hergüne ayrı bir hikaye çıkar onunla. Mesela dün akşam. Kitaplığı karıştırdı gönlünce. Herşeyi elledi, indirdi,başka rafa koydu. Sonra hevesi geçti öylece bıraktı gitti. Aldım yanıma bızdığı. Hadi dedim şimdi herşeyi eski yerine koyalım. Dizdik hepsini. Matruşka (böylemi deniyodu bunlara bilmiyorum) bebeklerden biri eksik baktım. Dedim Ececim bunlardan bir tane daha olması gerekli. Hemen koştu gitti. Biraz sonra elinde eksik matruşkayla geldi. Bir hoşuma gitsin benim, bir duygulanayım. Büyüdü canımın içi. Herşeyi anlıyor artık.
*Geçenlerde ilk defa tırnaklarına oje sürdük. Başkalarında çok beğenip rengarenk alsamda sürdüğüm pek yoktur. Bir süre bekleyip bozulur, çöpü boylar ojeler. Ama kızım öyle olmayacak büyük olasılık. Çok beğendi ojeleri. Bakıyor tırnaklarına eliyle nefis işareti yapıyor bana. O kadar tatlı ki. Tabi sonradan iş çığrından çıktı. Evde ne kadar kuzu, kedi, inek varsa hepsine oje sürdük. Temizlemesi de bana düştü tabi.
*Sıcak ve soğuk ayrımını yapabiliyor artık. Verdiğim su biraz soğuksa soğuk diyor içmiyor. Annesinden daha bilinçli. Bu soğuk havada soğuk su içilirmi hiç. Suyla oynamayı çok seviyor. Daima önünde bir tas su heryeri batırıyor. Ilık su koyuyorum bazen sıcak diyor. Su ile oynama konusunda annanesi ile kanlı bıçaklılar yalnız. Bizde annanesi yokken oynuyoruz. Napalım.
*Sonunda aramızda yatmaya alıştırdık kuzuyu???Aslında bunun tersi olur dimi. Sonunda yatağında uyumaya başladı diye müjde verir anneler. Çocuk yatağında uyumaya başlamıştı ne güzel zorla yanımıza alıştırdık. Aramıza yatırıyoruz oooh oda rahat bende. Fosur fosur uyuyoruz sabaha kadar. Hiç uyanmıyor. Arada babasıyla kavga ediyolar. Ben duymamazlıktan geliyorum. Gel keyfim gel. Aman napalım kardeşi olunca ikisini beraber alıştırıcaz odalarına artık. Çokta dert etmiyorum. Allah nasib ederse 2015 gibi bir kardeşi olur heralde. İki yıl daha kuzu yanımızda yani. 
*Annanesine Annemo babannesine Babannemo diyor. Ne demekse artık.
*Yaz gelsin artık. İçerde patladı kuzum. Her akşam parka diye ağlıyor. Babası da izin vermiyor hasta olacak diye. 
*Dün akşam yatak odasındayım Ecede yanımda. Bir ara benim takı çekmecesini açtı. Tam cıngar çıkarıcam kapat onu diye (hayır çekmeceler çok ağır eli falan sıkışacak diye kaygım) bir baktım elinde benim takı keselerinden biri. Yerde buldu muhtemelen (artık ben üzerinden kaç kere geçtiysem!) onu güzelce yerleştirdi çekmeceye sonra yavaşça kapattı. Yavrum yaa toplayacak annesinin peşini. Şimdiden başladı. İçinden söyleniyomudur acaba bende olmasam bu kadın ne yapacak acaba bilmiyorum ki diye. Çok seviyorum onu. Burayada yazdım işte.
 
Bir sonbahar gününden.


Hiç yorum yok: