27 Nisan 2012 Cuma

TRAKYADA BAHAR

Her sene böyle güzelmiydi bu bahar, yoksa bu yıl bana ayrı mı güzel geldi çoook beklediğimden. Her yer yemyeşil. Ama sadece yeşil değil, yemyeşil. Neşeli, parlak, heyecanlı, mutlu, deli bir yeşil. Fotoğraflar işyerimizin bahçesinden. Sanmayın ki bakımlı olduğu için güzel. Tarladaki buğdaya bakıyorum o bile ayrı bir güzel bu sene. Bu bölgedeki hava kirliliğini, su kirliliğini düşününce bir de Ilgazlardaki yeşili görmeli diyorum. Zevkten öldürür heralde insanı. Penceremden bakıp bakıp kendimi doğaya atasım geliyor. Bir piknik organizasyonu yapılsın diye gaza getirmeye çalışıyorum milleti. Muvaffak olucam, az kaldı.
 Öğlen yemeğinde çayımızı alıp çıkıyoruz buraya. Nefis.

 Çileklerin arasından açmaya çalışan bir lale. Çileklerimiz minicik ama beyazken bile şeker gibi.

 İşyerinin çardağı. Üretimdeki arkadaşlar kullanıyor gerçi. Biz pek faydalanamıyoruz.


 Topraklar o kadar verimli ki bunca arıtma sistemi olmayan fabrikaya rağmen elinde yerken çekirdeği düşürsen tarla olur. Bu manzaradakilerin tamamı zamanı gelip toplandığında tabağımıza gelecek. Ekili değilmiş gibi görünen alanlar nazlı gelinler ayçiçeklerin. Onlar biraz geç teşrif ediyor. Şu arkada görünen sarılar kanola. Devlet desteğiyle ekiliyor. 4-5 yıl evveline kadar yoktu hiç. Yeni ürünleri Trakyanın. Seviyorum bu memleketi. 12 gün süren bir Karadeniz turuna çıktıydım 10 yıl kadar evvel. Böyle düz alanlara hasret kaldıydım. Ne kadar yeşilde olsa, o güzel bitki örtüsü insanı büyülese de alışmamışız biz dağlara tepelere. Bizim gözümüzün görebildiği yer düz ova. 10-15 günlüğüne tatil yapması güzel ama yaşamak için yine de burayı isterdim ne yalan söyleyeyim.

Pek güzel çekememişim ama bahçenin en güzel ağacı olur kendileri. İki üç hafta sürer bu güzellik hali. O çiçeçklerini açarken bizim de içimiz açılır.

Demirköy(Kırklareli) tarafında bir piknik organize etmek niyetimiz. Gerçekleştirebilirsek müthiş fotoğraflar olacak elimde size göstereceğim.

Hiç yorum yok: