24 Şubat 2013 Pazar

TADİLAT

Ağustos ya da Eylül ayı gibi evde tadilat yapmak istiyoruz. Evimiz eski bir ev. Nerden baksan 30 yaşında vardır.  Pek büyük bir revizyondan da geçmemiş yapıldığından beri. Biz evlenirken de fazla birşey yapmamıştık. Semt itibariyle ve de bahçesi olmadığı için ben uzun süre bu evde oturmak istemiyorum. O yüzden de tadilat için çok büyük paralar harcamak niyetinde değilim. Tam anlamıyla bir yenileme yapsak 20-25bin lira harcanır nerden baksan. Kapısı, penceresi, banyosu, tuvaleti, mutfağı yetmez bile belkide. Ececiğim okul yaşına geldimi daha fazla durmam bu evde. Şu an kendirahatımdansa Eceyidüşündüğümden, anneanne ve babannesinin yakın olması da onun avantajına olduğundan 2-3 yıl kımıldayamayız biryere. İnşallah nasip olurda yeni bir eve geçeriz 2-3 yıl içinde. Her ne kadar 3 yıl uzun bir süre olmasa da yaşadığı yer içine sinsin istiyor insan. O yüzden de biraz el atmak lazım. Sürekli dekorasyon dergilerine bakıyorum bu aralar, blogları karıştırıyorum. Aklımda bir fotoğraf var. Nasıl en kestirme yoldan bu görüntüye ulaşırım, onun peşindeyim. Salonda çiçekli bir hava yaratmak istiyorum. Duvarları vanilya rengine boyatıp, bir duvarı çiçek desenli kağıtla kaplamak istiyorum. Çiçek desenli perdeler, yine rengarenk küçük kırlentler, çiçek desenli kanvas tablolar yapmak istediklerim. Yemek odası takımım koyu renkli. O da açık renkli olsa tam süper olacaktı ama eldeki malzeme bu.


  
Sadece salon değil tadilattan geçecek olan. Mutfakta da çok iş var ama ben sadece yerini laminant kaplatıp, kalan kısmını olduğu gibi bırakıcam. Tüm fayansları kırdırmak hem çok maliyetli, hemde çok uğraştırıcı olur. Bir tane de raf ve bir kaç tablo ile işi kurtarmaya çalışıcam artık. Çare yok.
 Oturma odası maksadı ile yapılmış fakat hiç oturulmamış bir odamız daha var evimizde. Onu da sinema odası yapalım istiyoruz. Bir duvarı projeksiyon için boş bırakmak istiyoruz. Tam karşısına da bir kanepe yerleştirdik mi tamamdır.
Bir de okuma köşesimi diyeyim, dinlenme köşesi mi diyeyim öyle bir alan hazırlamak istiyorum. Bir berjer, bir sehpa, bir de ayaklı abajur lazım, o kadar. Tabi birde alan lazım onları koymak için.

Çok güzel çok kullanışlı bir evim var oysaki. İnşallah oturduğumuza benzer bir ev buluruz daha yaşanılası bir semtte. Çok ta eşyam var. Evlenirken kimseyi kıramadığımdan, bizim evlilik işi birazda maceralı olduğundan aman olsun da nasıl olursa olsun mantığıyla hiç istediğim gibi bir ev hazırlayamadım. Çok ve gereksiz eşya ile dolu ev. Şöyle anlatayım benim eşyalarımdan iki ev hatta zorlasan üç ev döşenir. Neyseki İstanbul - Eyüp'e bir ev yapılıyor. Oraya taşınacak eşyaların yarısı. Bizde tatillerde gidip kalıcaz inşallah. Herşey çok güzel olacak:)
Son olarak ta balkona bir iki çiçek ekip bir kaç minder koydukmu tamamdır.
 İnşallah sabrımız ve paramız yeter isteklerimizi gerçekleştirmeye. Dediğim gibi bütçem kısıtlı.
Fotoğrafları cepaynası ve pembe yastıktan aldım. Hergün mutlaka uğruyorum ikisinede.


Hiç yorum yok: