31 Ekim 2012 Çarşamba

KUZUDAN HABERLER

Ece kızım, akça pakça prensesim, tatlı dillim, ceylan gözlüm, balım, kaymağım, sebebi hayatım, yere göğe sığdıramadığım, en kıymetlim, gözümün nuru fındığım 16 aylık oldu. Allahım uzuuun uzun ömür nasib etsin inşallah ona. En sağlıklısından, en şanslısından, en yaşanılasından. Tonla şey öğrendi yavru kuş. Unutmadan yazalım.
*Söylenilen kelimelerin yüzde yetmişini tekrar edebiliyor.
*Ailedeki herkesi tanıyor artık. Uzun zamandır hemde. Anne, baba, dede, hava(hala), tete(teyze), babaçi(babanne), ennenne(anneanne), cici (cicianne), amca... kimi sorarsan sor hemen gösteriyor.
*Taklit yeteneği fevkaladenin fevkinde. Herşeyin taklidini yapmaya çalışıyor. Akşam babası çeşitli tonlamalarla baba diyor aynısını yapıyor tatlı kuş. Baaaba, babbbbba, baba...gibi
*Kelime dağarcığı çok geniş. Kaga, oku, tanta, kek, keke, düt, dididodu, kaka, aman, hoba, bila, tu, mama, kak,otu, çiş aklıma gelenler. Meali de şöyle; karga, okul, çanta, kek, şeker, süt, iyiki doğdun, kaka, aman, hoppa, pilav, su, mama,kalk,otur,çiş. Daha ne anlama geldiğini keşfedemediğimiz birçok kelime var. Şeker de olduğu gibi rastgele öğreneceğiz ya da o doğrusunu öğrenecek. Bir şeker deyişi varki bitiyorum.
*Eline birden fazla nesne aldığında üç diyor. Üç derken de iki elinin işaret parmaklarını kaldırıyor. Geçenlerde bisküvi istedi bende bir tane alabilirsin dedim. Hemen işaret parmakları kalktı üç, üç diye pazarlık yapıyor benle haspam. İkide anlaştık neyseki:)
*Hala kovaları üst üste dizemiyor. Beni kızdırıyor.
*Hala puzzlelarla arası nane molla. İki parçalı pazılın diğer yarısını gösteriyor arada ama daha tam pekişmedi.
*Bozuk paraları seviyor. Her ne kadar uzak tutmaya çalışsamda cüzdanımı ele geçirince önce kredi kartlarını sağa sola fırlatıp, hemen bozuk paraları alıyor.
*Babasından korkuyor, beni hiiiç tınlamıyor.
*Ayakkabılarına aşık. Daima hepsi salonda orta sehpanın üzerinde. Babası çabuk onları yerine koy diye azarlıyor. Tıpış tıpış kucaklayıp taşıyor dolaba. İki dakika sonra yine geliyor ayakkabılar sehpaya.
*Pilavı, patatesi, abur cuburun her türünü, yumurtayı seviyor, ballı bitki çayına alışmaya çalışıyor, balıktan elektrik alamıyor, süte aşık:)
*Çok iştahsız bir çocuk. Yeni lezzetlere kapalı. İlk kaşığı tadana kadar akla karayı seçiyoruz.
*Gangnam Style desem yeter herhalde. En az 5-6 defa dinliyoruz her gece. Kalça ve bacaklar sabit gövdesini iki yana hızlıca savuruyor. Bir tatlıki yemede yanında yat.
*Herhali güzel her hali sevimli. Küçücük bir insan işte.
*Herşeyi anlıyorum ama konuşamıyorum der ya yabancı bir dili öğrenen insanlar. Kızım tam da o kıvamda. Herşeyi anlıyor. Dün dedesi geldi, kızımı gezdireyim dedi. Bende hava biraz soğuk çıkmasanız iyi olur dedim ve fırçayı yedim tabi. Ne söylediğini anlamasamda hissettim sen karışma anne ben özgür bir kızım dedi. Anladım ben anladım.
*Bizi seviyor. HEM DE NASIL GÜZEL SEVİYOR. Gözleri kısıyor. Elini sevmek istediği yere dokundurup aaayyy diyor. Benim en çok kollarımı seviyor:)
Uykudan yeni kalkmış süzülüyor fındığım. Kıyafetler kuzeninin. Kuzen şimdi 10 yaşında delikanlı.

*Bir bebeği var. Sorumlulukları da var. Adı Ayşe. Ecoş Açe diyor. Ne yerse Açeye de yediriyor. Ana yüreği işte:) Bizde Açeyi seviyoruz. Torun sevgisi bir başka tabi:)))
Devamı gelecek...

Bu yazı biraz hatıra kalsın diye oldu. Okumayın siz isterseniz. Fıstıkıma maşallah deyin sadece.

Hiç yorum yok: