11 Ekim 2012 Perşembe

KAĞIT KEBABI

Hafta sonu bir arkadaşım geldi. Neredeyse 10 yıldır görüşmüyoruz. Taa üniversiteden arkadaşım. Aynı sınıfta değildik fakat aynı mahallede oturuyorduk. Otobüs durağında tanışmıştık:) İyi arkadaş olmuştuk. Birbirimize yatıya falan gidiyorduk. En son 2003 yılında düğününde görüştük. Dünya tatlısı bir oğlu var. 2 yaşında. Ecoşla oyuncaklar yüzünden biraz kavga etselerde genel olarak iyi anlaştılar. İyiki geldiler. Çok sevindik. Çok memnun olduk. Yaza söz verdik biz gidicez onlara. Karasu da yazlıkları var. Belki oraya gideriz. Gelelim asıl konumuza... Arkadaşıma kağıt kebabı yaptım. İkinci yapışımdı. Oradan buradan aldığım tariflerden bir derleme. Tek bir adres belirtemiyorum o yüzden. Güzel oldu. Kolay ve lezzetli. Buraya yazmadan olmazdı.
Malzemelerde ölçü yok. Yapmak istediğiniz miktara, sevip sevmeme oranınıza göre arttırıp azaltınız efenim.
Malzemeler:
Kuşbaşı dana eti  (koyun da olur belki)
Bezelye
Havuç
Patates
Arpacık soğan
Domates
Kekik
Karabiber
Tuz
Hazırlanışı:
Kuşbaşı doğranmış etleri pişirin. Neredeyse yenebilecek kıvama gelsin. Havuçları küp küp doğrayın. Bezelyelerle birlikte 5-6 dakika haşlayın. Arpacık soğanları soyup ikiye bölün. Bölmesenizde olur aslında. Ama ben böldüm. Patatesleri de küp küp doğrayın. Tavaya biraz zeytinyağ ekleyin. Önce soğanları bir iki dakika çevirin. Sonra havuç, bezelye ve patatesleri ekleyip 5 dakika pişirin. Etleri de ilave edip harmanlayın. Tuzunu eklemeyi de unutmayın. Sebzeler pişmeyecek sadece biraz sotelenecek. Yağlı kağıtlarınızı bir karış genişliğinde kareler şeklinde kesin. Kağıdın üzerine hazırldığınız yemekten 1,5 yemek kaşığı koyun, üzerine küçük küçük doğradığınız domateslerden suyuyla beraber 1 tatlı kaşığı ekleyin, en üstünede çay kaşığının ucuyla kekik ve karabiber ilave edin. Bu miktarı ayarlamak size kalmış aslında. Ne büyüklükte istiyorsanız yapabilirsiniz. Ben fikir olsun diye yazdım. Sonra kağıdınızı yarım ay şeklinde kapatın. Fırın tepsisine dizin. 180 dereceye ayarladığınız fırında 45-50 dakika pişirin. Arada kontrol edin tabi yanmasın. (Ben ilk denemede böyle bir tehlike atlattım. ) İşte bukadar. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok: