16 Şubat 2012 Perşembe

KAHVE ALTI

Cumartesi günü sevgili çalışıyordu. Minik kuzum da derin uykulara dalmıştı. Benim de canım patatesli omlet çekmesin mi? E malum kahvaltı vakti. Bir adet soğanı iri doğradım hafif yağda kavurdum. Patatesi de rendeleyip soğanla kavurmaya devam ettim. Üzerine çırptığım bir yumurtayı ekledim. Altını üstünü kızarttım. Üzerine de biraz poy ve kırmızı toz biber ekledim. Güzel oldu. Afiyetle yedim.




Tabaktaki salça annemin kendi elleriyle yaptığı kahvaltılık. Nefis ötesi nefis birşey. Domates ve biber salçası, sarımsak, ceviz, zeytinyağ ve bir sürü baharat karıştırılarak yapılıyor. Yaz mevsiminde annem 5 kg kadar salça ile yapıp tüm sülaleye dağıtıyor. Hatta komşulardan da tabağını kapıp gelenler oluyor. Benim bir arkadaşım hamileliğinde bununla beslenmişti resmen. Çok leziz birşey. Biz kahvaltılık diyoruz. Çemen diyende var ama değil aslında. Çemen bunun yanında halt etmiş:) Bu ayrı bir post konusu. Annem yaptığı zaman tarifini de alır yazarım. Malum annemin ölçüsü göz kararı. Bundan mütevellit şimdi yazamıyorum.

Hiç yorum yok: