20 Mart 2013 Çarşamba

BAHAR DETOKSU

 
Detoks... İnternetten araştırırsanız bir dolu bulursunuz mutlaka. Ben de bir süredir araştırıyordum. Geçenlerde 3 gün süren bir detoks yaptım. Çok zor olmamasına rağmen biraz zorlandım ne yalan söyleyeyim. İçeriği sabah kahvaltıdan önce iki iri bardak ılık su, kahvaltıda süt yulaf ezmesi ceviz pekmez karışımı, öğlen zeytinyağlı sebze yemeği, salata ve yoğurt, akşam ızgara balık ve salata şeklindeydi. Ara öğünlerde de 1 kivi, 1 avuç leblebi ve 3 dilim ananas vardı. Aslında normal öğünler değil mi? Ama yine de çok acıktım. Ekmek yok. Et yok. Şeker yok. Bu bitti. 7 gün sürecek ve biraz daha zorlu olan detoksa başlayacağım 21.Mart tarihinde. O biraz zor. Geçen yıl yapmıştım. Sonunu zor getirmiş, aralarda da kaçamaklar yapmıştım. İçeriği şöyle;
SABAH:
1 yeşil elma, 1 havuç, 1 pancar, biraz lahana ve biraz mevsim yeşillikleri katı meyve sıkacağından geçirilip içine bir tatlı kaşığı zeytinyağı ilave edilip içilecek. İri bir bardak olması gerekli.

ÖĞLE:
Haşlanmış sebze üzerine limon ve biraz yağ dökülüp yenilecek.

AKŞAM:
Yeşil salata ve bir kase sebze çorbası. 

Günde 45 dakika yürüyüş ve kısada olsa sabah egzersizi mutlaka tavsiye ediliyor. Sabah kalkar kalkmaz da iri bir bardak ılık su yine detoksların ortak noktası. Bir diğer dikkatimi çeken şey de yemekten 1 saat öncesi ve 1 saat sonrasında su da dahil olmak üzere hiçbirşey yiyip içmemek. Su tabi olmazsa olmaz, günde 3 litre.
 
Ekmek, peynir, yoğurt, süt, et, yumurta, siyah çay, kahve, kola, şekerli gıdalar, hazır gıdalar, bakliyat, makarna ve daha bir dolu şey yok. Sadece meyve ve sebze yani. Başlıyorum yarın. İnşallah sonunu görebilirim. Sahi son gün akşam yemeği olarak bir su bardağı limon suyu ve bir su bardağı zeytinyağı yudum yudum içip yatıyorsun, ama ben bunu yapmayacağım. Cesaret edemiyorum:)

Hiç yorum yok: